Studenten over falen

Heb jij het veel over falen? Met je vrienden of familie? Misschien wel met (mede)studenten? Wij gingen naar aanleiding van het Faal Festival in gesprek met twee studenten over falen. Je leest hun verhalen hier.

Als ik erop terugkijk, is het eigenlijk absurd geweest.

Renate (22), MSc Social Policy and Public Health

Renate is masterstudent Social Policy and Public Health aan de Universiteit Utrecht. Daarnaast is ze coördinator bij Platform Onbeperkt Studeren.

Als student is ze veel bezig geweest met haar CV: “Maar dat zou ik nu echt anders doen.” Ze definieert wat voor haar falen is en gaat in op de prestatiemaatschappij.

Het stigma moet er vanaf.

Saif (25), MSc Artificial Intelligence

Saif is masterstudent Artificial Intelligence aan de Universiteit Utrecht. Naast zijn studie organiseert hij storytelling evenementen in Utrecht.

Met zijn vrienden heeft hij het weleens over falen, maar het blijft een ingewikkeld onderwerp. Saif uit zich over het stigma rondom falen en over hoe praten over falen hem helpt.